GŁOSY MIESZKAŃCÓW: UWAGI PO REMONCIE
Marzena Szambelan
Zieleń Zaprojektowane wąskie trawniczki nie sprawdzają się- są rozjeżdżane przez samochody a błoto rozwożone po ulicach. Proszę o posadzenie krzewów lub osłupkowanie, tylko to powstrzyma kierowców od wjeżdżania kołami. Nikt też nie dba potem o takie skrawki trawnika.
"pas zieleni" po remoncie. Szkoda nowych płyt chodnikowych, zaraz będą pozapadane i połamane.
Ireny. Tam też przydałyby się żywopłoty albo niskie słupki. Inaczej mamy błoto wszędzie.
Ruch rowerowy Bardzo proszę o przywrócenie za pomocą zdjęcia znaków C-13/C-16 możliwości legalnego poruszania się rowerem po jezdni. Ewentualnie zastąpienie ich znakami C-16/T-22 co umożliwi jazdę jezdnią lub chodnikiem a nie nakaże jazdy chodnikiem (obecnie przemianowanym na ciąg pieszo-rowerowy)
Obecnie rowerzysta jest zmuszony na 600 metrowym odcinku przejść przez 10 przejść dla pieszych zsiadając co chwila z roweru, co stawia pod znakiem zapytania sensowność jazdy rowerem.
Dodatkowo występują zagrożenia - jest gorzej widoczny dla samochodów przekraczając jednię wielokrotnie, niż gdy się nią porusza. Poza tym jest narażony na kolizje z samochodami wyjeżdżającymi z bram. Jest dużo opracowań mówiących że przy prędkości 40 km/h i uspokojonym ruchu (a zostały przecież zrobione 2 wyniesienia) korzystniej jest dla wszystkich użytkowników ruchu kiedy rowery są na zasadach ogólnych na jezdni.
Np. tu:
W dodatku niezbyt szeroki chodnik (max 240 cm) prowadzi od stacji WKD w kierunku Pruszkowa, jest okresowo intensywnie używany przez pieszych, często z bagażami. Trudno będzie się teraz szło będąc potrącanym przez rowerzystów.
Marzena Szambelan